Image Hosted by ImageShack.us

Coretan Perjuangan

Khabar Dari Pimpinan

Thursday, July 9, 2009

Budaya Samseng Di Jiwa remaja perempuan

Satu Tugas berat menanti kita.. wahai pejuang agama....


saksikan video rakaman mengenai budaya samseng di kalangan remaja perempuan sekolah menengah. kejadian ini berlaku di lokasi ketengah jaya,paka terengganu. Di fahamkan kejadian ini berlaku di salah sebuah surau yg berdekatan dengan pasar malam.





Apa yang membimbangkan, sekiranya hal ini tidak dibendung dari sekarang, masalah budaya samseng ini akan berlarutan dan menyebabkan kerosakkan moral kepada generasi yang akan datang. Jadi kerajaan haruslah bertindak dari sekarang... ibubapa juga memainkan peranan yg begitu penting untuk mendidik dan mengambil tahu kelakuan anak2 remaja nya di luar kawasan rumah. Guru2 para pendidik jugak tidak ketinggalan untuk memastikan pendidikan moral yang asas harus diterap.

1 comment:

Unknown said...

Perkara ini wajar diambil perhatian serius oleh pihak pemimpin sebab ia sudah lama berlarutan tapi langsung tiada tindakan yang diambil. Bukan pihak berkuasa sahaja, tapi pihak sekolah juga patut main peranan. Ini tidak, masing2 hanya tahu menyembunyikan perkara sebenar atas alasan untuk menjaga nama baik sekolah. Sepatutnya pengetua sekolah yang perlu pikul semua tanggungjawab ini. Jangan hanya kerana mahu jaga nama baik sekolah, pelajar yang punah ranah. Ini yang sempat tersebar, yang tidak dirakam dan disebar mungkin lagi banyak. Apa pun tahniah saya ucapkan kepada kerajaan kerana berjaya melahirkan ahli gusti amatur wanita (pelapis). Syabass..!!!

Powered By Blogger

 
|  Pemuda Pas Cawangan Ketengah jaya. Blogger Template By Lawnydesignz Powered by Blogger