Image Hosted by ImageShack.us

Coretan Perjuangan

Khabar Dari Pimpinan

Sunday, June 28, 2009

Najib ada berani ke?

Hahaha.... Ada berani ke si bijan ni?Jangan suruh zahid hamidi pulok k...
nanti ada je alasan kenapa x dapat hadir.... buat penat je hadirin menunggu...


tapi kan.. kalo merasakan yang UMNO tu betul... sambutlah cabaran ini.biar kita tengok..mulut siapa kali ni akan berbuih menjawab dan berdalih

Nik Aziz cabar PM berdebat

KOTA BHARU 27 Jun - Selepas dikecam hebat kerana mendakwa UMNO sama seperti ajaran sesat Ayah Pin dan pengganas komunis, Chin Peng, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat cuba 'mengalih' perhatian kepada isu lain pula.

Hari ini Mursyidul Am Pas itu mengajak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk berdebat secara terbuka.

Cadangan secara 'tiba-tiba' itu dibuat ekoran tindakan Pemuda UMNO Kelantan membuat laporan polis terhadapnya kerana didakwa memfitnah UMNO dalam ceramah di Manek Urai baru-baru ini.



Nik Abdul Aziz yang menentang idea kerajaan perpaduan dengan UMNO dan mendakwa parti itu menolak Islam, berkata, debat itu boleh dianggap seperti mengikut cara nabi-nabi pada zaman Nabi Musa berdepan dengan Firaun.

Katanya, beliau mewakili pemimpin Islam manakala Najib dianggapnya sebagai pemimpin sekular.

Menurut beliau, sejak Pas ditubuhkan pada tahun 1951 sehingga hari ini, rakyat belum mendapat jawapan mengenai dasar perjuangan UMNO, oleh itu melalui debat masalah tersebut dapat diselesaikan.

Katanya, surat rasmi akan dihantar kepada Perdana Menteri dalam masa terdekat untuk menetapkan satu tarikh yang sesuai bagi kedua-dua pemimpin itu berdebat di hadapan umum.

"Saya nak tahu kenapa UMNO lawan Pas sedangkan Pas menggunakan Islam. Nak tahu tak kena di mana Islam ini, sampai UMNO tolak dan menggunakan sekular.

"UMNO mesti berdepan dengan saya sebagai seorang pemimpin Islam, Presiden UMNO sebagai pemimpin sekular maka kita berdebat. Ini secara nabi-nabi, contohnya Nabi Ibrahim berdepan Namrud, Nabi Musa berdepan dengan Firaun dan Nabi Muhammad berdepan Abu Jahal," ujarnya.

Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan berkata demikian kepada pemberita selepas melakukan solat sunat Dhuha di Masjid al-Baroah berhampiran Pasar Siti Khadijah di sini hari ini.

Ditanya mengapa tiba-tiba beliau menimbulkan cadangan tersebut, Menteri Besar Kelantan itu berkata, ia berikutan laporan polis yang dibuat oleh Pemuda UMNO Kelantan terhadapnya kerana didakwa memfitnah UMNO dalam ceramah di Manek Urai baru-baru ini.

Kelmarin, Ketua Pemuda UMNO Kelantan, Anuar Safian membuat laporan polis itu di Balai Polis Kota Bharu kerana mendakwa Nik Abdul Aziz sengaja mencetuskan perasaan marah penduduk negeri ini apabila menyamakan UMNO dengan ajaran sesat Ayah Pin dan pengganas komunis, Chin Peng.

"Cadangan ini timbul hari ini kerana UMNO buat laporan polis. Saya cakap tidak mengapalah tetapi masalah tetap tidak akan selesai. Kalau nak selesaikan, kenalah melalui pucuk pemerintahan," tegasnya.

Ditanya usaha UMNO membangunkan ummah dan syiar Islam termasuk pembinaan masjid dan sekolah selama ini, beliau menjawab: ''Tak apalah, persoalannya dasar, orang Pas sendiri pun sembahyang kalau tidak ikhlas tak boleh. Orang Pas yang sembahyang tidak ikhlas tak boleh juga. Inikan pula orang UMNO yang tolak Islam nak ikhlas macam mana.''

No comments:

Powered By Blogger

 
|  Pemuda Pas Cawangan Ketengah jaya. Blogger Template By Lawnydesignz Powered by Blogger